"התחדשות עירונית" עולה על המפה

דוד קורצווייל No Comments on "התחדשות עירונית" עולה על המפה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה היום את הצעת שר האוצר למע"מ בשיעור 0 בפרויקטים מסוג פינוי בינוי ותמ"א 38 והרחבת מעגל העסקים הזכאים לתשלום מע"מ על בסיס מזומן כך שכ- 43,000 עוסקים קטנים מתחומי הקמעונאות, המקרקעין, הסיטונאות וחקלאים יתווספו למדווחים על בסיס מזומן.

במסגרת תזכיר חוק מוצע לתקן את חוק מע"מ כך שיוחלף הפטור הניתן פרויקטים מסוג פינוי בינוי ותמ"א 38 בקביעת מס בשיעור אפס. השינוי ליזמים בתחומים אלו לנכות את מס התשומות הכלול בחשבוניות המס שהוצאו להם גם בגין שירותי החיזוק ובכך להגדיל את ההיתכנות הכלכלית של פרויקטים מסוג זה. כמו כן, מוצע במסגרת תזכיר החוק לקבוע מס בשיעור אפס גם על מתן שירותי בניה במסגרת תכניות לחיזוק בדרך של הריסת המבנה והקמתו מחדש (תמ"א 38/2).

ההצעה באה על רקע המאמצים של משרד האוצר להגדיל את היצע הדירות למגורים ולעודד חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, וכן פרויקטים של התחדשות עירונית.

לדברי יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, זוהי לכאורה בשורה חשובה ביותר, אולם לצערי היתרונות שלה אינם עומדים מול החיסרון המשמעותי שבא לידי ביטוי בהחלטות דוגמת זו שקיבלה לאחרונה עיריית תל אביב ש״בשם״ תוכנית הרבעים הגבילה באופן דרמטי ביותר את אפשרויות קידום תוכניות תמא 38 בעיר העברית הראשונה.

לדברי שי רונן, בעלים של מרכז my house ושיווק פרויקטים בהתחדשות עירונית , יתרונו של חוק זה הוא בעצם אישורו, ובכך שהממשלה סוף סוף מנסה להעניק עדיפות לפרויקטים בהתחדשות עירונית . הייתי מצפה שבמקביל לאישור חוק זה יוענקו הטבות נוספות ליזמים, דוגמת הנחות במיסוי והליכים ביורוקרטים מקוצרים. בכל מקרה קיימת חשיבות משנה לשיתוף פעולה של יזמים, דיירים ורשויות מקומיות. ללא משולש קריטי זה השינוי המיוחל לא יגיע.

לדברי אדי כספי, בעלים כספי גרופ ומומחה להשבחה עירונית, הגיע הזמן שתיצרב לכל הדרגים המחליטים, ההכרה שהתחדשות עירונית איננה בבחינת ״נישה נוספת״ אלא אמורה וצריכה להיות תוכנית הדגל הממשלתית לפתרון המחסור בהיצע הדירות. לכן אשמח אם הפטור מעמ יהיה חלק ממערג שלם של הקלות והטבות נוספות להתחדשות עירונית שיבואו בהמשך.



0 תגובות